Komentarz Mateusza Sabata dla „Wirtualnych Mediów”
W komentarzu dla „Wirtualnych Mediów” Mateusz Sabat opisuje trendy komunikacji politycznej w ramach podsumowania tegorocznej kampanii samorządowej.
Komentujemy w mediach i na konferencjach tematy związane z marketingiem internetowym oraz kampaniami wyborczymi w Polsce i zagranicą. Poniżej przedstawiamy nasze publikacje oraz wystąpienia.
W komentarzu dla „Wirtualnych Mediów” Mateusz Sabat opisuje trendy komunikacji politycznej w ramach podsumowania tegorocznej kampanii samorządowej.
Mateusz Sabat był gościem red. Michała Kolanko w programie #Rzeczopolityce, w którym opowiadał o kampanii internetowej w kontekście wyborów samorządowych.
W podcaście SGH „Wielka Różowa” Mateusz Sabat opowiada o tym jak algorytmy w social mediach wpływają na nasze głosy.
Anna Stypa była gościem red. Alicji Myśliwiec w programie „MeloTrendy” w MeloRadiu, w którym opowiedziała o tym jak sztuczna inteligencja wpływa na rynek pracy.
Mateusz Sabat był gościem red. Michała Kolanki w audycji „Polityka w południe” w RdC. Opowiadał o przyczynach wysokiej frekwencji w wyborach 15 października, trendach jakie dominowały w social mediach w 2023 roku oraz o tym co wydarzy się politycznie w 2024 roku.
Mateusz Sabat udzielił wywiadu red. Dominice Rafalskiej, w którym opowiedział o tym jaką rolę obecnie odgrywają media społecznościowe w marketingu politycznym.
Mateusz Sabat był gościem redaktorek Sylwii Czubkowskiej oraz Joanny Sosnowskiej, gdzie opowiadał o mechanizmach i sztuczkach w mediach społecznościowych, po które sięgają kandydujący w wyborach.
Anna Stypa była gościem red. Alicji Myśliwiec w programie „MeloTrendy” w MeloRadiu, w którym opowiedziała o fenomenie aplikacji społecznościowej TikTok.
Mateusz Sabat był gościem red. Michała Kolanki w audycji „Polityka w południe” w RdC. Opowiadał o trendach w mediach społecznościowych w czasie kampanii wyborczej do Sejmu i Senatu.
6 lipca 2023 w CIC Warsaw odbyła się dyskusja poświęcona kampanii wyborczej 2023 oraz wykorzystaniu w niej danych oraz narzędzi internetowych. Głos zabrał w niej Mateusz Sabat.
Jak natomiast wygląda sytuacja kobiet na rynku pracy? Okazuje się, że wciąż daleko nam do pełnej równości płci, mimo że sytuacja systematycznie się poprawia. Mateusz Sabat opowiedział, z czym obecnie borykają się kobiety w biznesie i co jeszcze jest do zrobienia.
Mateusz Sabat, CEO i założyciel Big Data 4 Leaders, wziął udział w jednym z paneli Europejskiego Kongresu Gospodarczego w 2023. W swoim wystąpieniu opowiadał o sztuce zarządzania własnymi talentami w internecie, szczególnie w mediach społecznościowych.
Mateusz Sabat przekonuje, że rozwój mediów społecznościowych poszedł w stronę krótkich form wideo. Aby być w dzisiejszym trendzie i wzmocnić zasięgi na różnych platformach społecznościowych, te krótkie, angażujące klipy wideo są po prostu niezbędne.
Zaczyna się kampania wyborcza, więc politycy biorą się do pracy. Mateusz Sabat opowiada o tym, jak kandydaci starają się wykorzystać internet i krótkie video w swoich działaniach.
Z badania pracowni Instytut Badań Samorządowych (IBS), przeprowadzonego na zlecenie agencji Big Data 4 Leaders (BD4L) wynika, że największym poparciem w Krakowie – sięgającym blisko 28 proc., cieszy się obecnie Łukasz Gibała.
TikTok jest już trzecim medium społecznościowym w Polsce. Mateusz Sabat opowiada, jak aplikacja zmienia sposób komunikacji polityków z potencjalnymi wyborcami.
Mateusz Sabat przekonuje, że do tej pory na TikToku nie były silnie obecne tematy polityczne. To przestrzeń, która jest „do wzięcia” przez polityków.
W kwietniu ukazała się książka Michała Kolanko pt. „Game changer. Za kulisami polityki”, czyli zbiór rozmów z 14 osobami odgrywającymi kluczowe role za kulisami polityki.
W wielu dużych miastach następuje obecnie przesilenie. Zwłaszcza jeżeli prezydent jest długo u władzy.
Inspiracją do zrobienia sondażu były dane, mówiące o tym, że Kraków może być jednym z tych miast, gdzie jest najbardziej prawdopodobna zmiana prezydenta.
Opozycyjne partie nie inwestują w tworzenie baz danych swoich sympatyków. Polskie kampanie w sieci są 15 lat za zachodnimi.
Mateusz Sabat wierzy, że podejście do kampanii internetowych w Polsce jest bardzo powierzchowne. Mówi się głównie o tym, co widać, ale dużo ciekawsze jest to, czego nie widać – przede wszystkim dane, które stoją za kampaniami.
Kontekst przejęcia mediów lokalnych i danych 17 mln ich użytkowników jest niebezpieczny. Sieć portali internetowych i rozwój narzędzi opartych o big data są daleko od trzonu działalności spółki paliwowej – sens tej transakcji jest bardziej polityczny niż biznesowy.
W tym momencie nie ma żadnych dowodów na to, że baza danych, którą planuje skonsolidować Orlen, będzie wykorzystywana w celach politycznych. Jednak kontekst tej transakcji jest bardzo niebezpieczny.
© Big Data For Leaders 2023
Zdjęcie Sejmu: Rafał Zambrzycki/Kancelaria Sejmu RP