BD4L w mediach

Komentujemy w mediach i na konferencjach tematy związane z marketingiem internetowym oraz kampaniami wyborczymi w Polsce i zagranicą. Poniżej przedstawiamy nasze publikacje oraz wystąpienia.

Kontakt dla mediów
+48 793 401 061

20.08.2025
Polityka w erze AI i TikToka. Czy prawica wygra internet?
18.08.2025
Dlaczego politycy prawicy dominują w mediach społecznościowych? Mateusz Sabat o sile prostych odpowiedzi na trudne pytania.
13.08.2025
„Przewrót kopernikański” w kampaniach wyborczych – Mateusz Sabat o skutkach zakazu reklam politycznych na platformach Meta.
13.08.2025
Jak unijne przepisy dotyczące reklam politycznych wpłyną na układ sił w internecie? Analiza Mateusza Sabata dla Onetu.
12.08.2025
Jak Karol Nawrocki skutecznie buduje wizerunek „swojego chłopa”, zdobywając sympatię ponad podziałami? Analiza Mateusza Sabata dla naTemat.pl.
12.08.2025
Mateusz Sabat komentuje, jak unijne regulacje dotyczące reklam politycznych wzmocnią przekaz polityków prawicy po wycofaniu się z rynku big techów.
29.07.2025
Jak sukces naukowy Sławosza Uznańskiego-Wiśniewskiego został zdominowany przez narrację memiczną? Komentarz Mateusza Sabata.
03.05.2025
Kampania prezydencka w cieniu globalnych wydarzeń. Mateusz Sabat analizuje jej dynamikę i wyzwania komunikacyjne.
02.04.2025
O rosnącej roli podcastów i krótkich form wideo („shortów”) w strategii komunikacyjnej na kampanię prezydencką 2025.
31.03.2025
O wpływie cyfrowych narzędzi na strategie wyborcze i kampanię prezydencką Mateusz Sabat rozmawiał z Michałem Kolanko.
10.09.2024
Mateusz Sabat analizuje strategię Sławomira Mentzena, który buduje swoją pozycję, wykorzystując luki na scenie politycznej.
05.06.2024
Mateusz Sabat w wywiadzie o kluczowej roli mediów społecznościowych w kampanii do Parlamentu Europejskiego.
05.04.2024
Mateusz Sabat podsumowuje kluczowe trendy w komunikacji politycznej po tegorocznej kampanii samorządowej.
05.04.2024
Mateusz Sabat wyjaśnia, dlaczego kampania samorządowa to w rzeczywistości tysiące niezależnych mikrokampanii w całej Polsce.
20.03.2024
Mateusz Sabat podsumowuje nietypową i skróconą kampanię samorządową w rozmowie dla „Rzeczpospolitej”.
17.02.2024
Mateusz Sabat wyjaśnia, w jaki sposób algorytmy mediów społecznościowych kształtują nasze decyzje wyborcze.
02.02.2024
Anna Stypa w programie „MeloTrendy” wyjaśnia, jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje współczesny rynek pracy.
12.10.2023
Mateusz Sabat udzielił wywiadu red. Dominice Rafalskiej, w którym opowiedział o tym jaką rolę obecnie odgrywają media społecznościowe w marketingu politycznym.
10.10.2023
Jak internet wpływa na wybory. Mateusz Sabat w podcaście Doing Good
12.09.2023
Mateusz Sabat był gościem redaktorek Sylwii Czubkowskiej oraz Joanny Sosnowskiej, gdzie opowiadał o mechanizmach i sztuczkach w mediach społecznościowych, po które sięgają kandydujący w wyborach.
14.08.2023
Anna Stypa była gościem red. Alicji Myśliwiec w programie „MeloTrendy” w MeloRadiu, w którym opowiedziała o fenomenie aplikacji społecznościowej TikTok.
20.07.2023
Mateusz Sabat był gościem red. Michała Kolanki w audycji „Polityka w południe” w RdC. Opowiadał o trendach w mediach społecznościowych w czasie kampanii wyborczej do Sejmu i Senatu.
06.07.2023
6 lipca 2023 w CIC Warsaw odbyła się dyskusja poświęcona kampanii wyborczej 2023 oraz wykorzystaniu w niej danych oraz narzędzi internetowych. Głos zabrał w niej Mateusz Sabat.
13.06.2023
Jak natomiast wygląda sytuacja kobiet na rynku pracy? Okazuje się, że wciąż daleko nam do pełnej równości płci, mimo że sytuacja systematycznie się poprawia. Mateusz Sabat opowiedział, z czym obecnie borykają się kobiety w biznesie i co jeszcze jest do zrobienia.
25.04.2023
Mateusz Sabat, CEO i założyciel Big Data 4 Leaders, wziął udział w jednym z paneli Europejskiego Kongresu Gospodarczego w 2023. W swoim wystąpieniu opowiadał o sztuce zarządzania własnymi talentami w internecie, szczególnie w mediach społecznościowych.
11.03.2023
Mateusz Sabat przekonuje, że rozwój mediów społecznościowych poszedł w stronę krótkich form wideo. Aby być w dzisiejszym trendzie i wzmocnić zasięgi na różnych platformach społecznościowych, te krótkie, angażujące klipy wideo są po prostu niezbędne.
03.02.2023
Zaczyna się kampania wyborcza, więc politycy biorą się do pracy. Mateusz Sabat opowiada o tym, jak kandydaci starają się wykorzystać internet i krótkie video w swoich działaniach.
01.02.2023
Z badania pracowni Instytut Badań Samorządowych (IBS), przeprowadzonego na zlecenie agencji Big Data 4 Leaders (BD4L) wynika, że największym poparciem w Krakowie – sięgającym blisko 28 proc., cieszy się obecnie Łukasz Gibała.
18.11.2022
TikTok jest już trzecim medium społecznościowym w Polsce. Mateusz Sabat opowiada, jak aplikacja zmienia sposób komunikacji polityków z potencjalnymi wyborcami.
18.07.2022
Mateusz Sabat przekonuje, że do tej pory na TikToku nie były silnie obecne tematy polityczne. To przestrzeń, która jest „do wzięcia” przez polityków.
09.05.2022
W kwietniu ukazała się książka Michała Kolanko pt. „Game changer. Za kulisami polityki”, czyli zbiór rozmów z 14 osobami odgrywającymi kluczowe role za kulisami polityki.
11.02.2022
W wielu dużych miastach następuje obecnie przesilenie. Zwłaszcza jeżeli prezydent jest długo u władzy.
19.01.2021
Opozycyjne partie nie inwestują w tworzenie baz danych swoich sympatyków. Polskie kampanie w sieci są 15 lat za zachodnimi.
09.01.2021
Mateusz Sabat wierzy, że podejście do kampanii internetowych w Polsce jest bardzo powierzchowne. Mówi się głównie o tym, co widać, ale dużo ciekawsze jest to, czego nie widać – przede wszystkim dane, które stoją za kampaniami.
06.01.2021
Kontekst przejęcia mediów lokalnych i danych 17 mln ich użytkowników jest niebezpieczny. Sieć portali internetowych i rozwój narzędzi opartych o big data są daleko od trzonu działalności spółki paliwowej – sens tej transakcji jest bardziej polityczny niż biznesowy.
30.12.2020
komentarz Mateusza Sabata
18.12.2020
W tym momencie nie ma żadnych dowodów na to, że baza danych, którą planuje skonsolidować Orlen, będzie wykorzystywana w celach politycznych. Jednak kontekst tej transakcji jest bardzo niebezpieczny.