Zapraszamy do zapoznania się z pierwszym w Polsce raportem poświęconym wykorzystaniu big data w kampaniach wyborczych – strategii, która w ostatnich latach zrewolucjonizowała marketing polityczny w Stanach Zjednoczonych oraz krajach Europy Zachodniej. Opracowanie to publikujemy w nieprzypadkowym momencie – Polska stoi właśnie u progu maratonu wyborczego, który potrwa do wiosny 2020 roku, a w czasie którego obywatele wybiorą samorządowców, europarlamentarzystów, posłów i senatorów, a także prezydenta. Jest więc bardzo prawdopodobne, że to właśnie odpowiednie wykorzystanie danych przez kandydatów oraz ich sztaby przesądzi o wyborczym sukcesie.
Przygotowany przez nas raport składa się z dwóch głównych części. W pierwszej omawiamy ogólne zasady prowadzenia walki wyborczej w oparciu o dane oraz podpowiadamy, skąd je wziąć i w jaki sposób wykorzystać – zarówno w kampanii w internecie, jak i w świecie realnym. W drugiej części raportu analizujemy natomiast cztery case studies polityków, którzy odnieśli sukces wyborczy właśnie dzięki danym – są to Barack Obama, Emmanuel Macron, Donald Trump oraz Mariano Rajoy. Przywołujemy przykłady nowatorskiego wykorzystania big data w zarządzaniu pracą wolontariuszy, komunikacji z wyborcami czy tworzeniu programu wyborczego. Mamy nadzieję, że nasza publikacja będzie przydatnym źródłem wiedzy na temat zastosowania big data w walce o głosy wyborców oraz korzyści z wykorzystania cyfrowej strategii.
Pobierz: Raport: Big data i polityka
Życząc przyjemnej lektury, zapraszamy do kontaktu
Zespół BD4L.pl
Łukasz Dąbroś
Mateusz Sabat
Szymon Wcisło
tel. +48 696 109 290